יום שלישי, 8 בספטמבר 2009

(ה)על זמניות

אחד הסימנים הבולטים למצבו העגום של ווג (האמריקאי) הגיע מצד הצילום המשתף של 15 הדוגמניות המועדפות על המגזין, לטובת ה-fashion's night out. למרות שהכוונה היתה שונה מהפקת הענק המוצלחת של חודש מאי האחרון שסבב סביב התערוכה "הדוגמנית כמוזה", ההיאחזות הזו בסוללת הדוגמניות, אותתה על הרצון לסמל לעולם שווג זה הדבר הנכון כעת. ככלות הכל, הצלחנו להביא לצילום אחד את היפהפיות ביותר.

הבעיה מתעוררת גם בעקבות שיטוט בעמודי המגזין המעייף, וגם מתוקף העובדה שאופנה לא מתחילה ונגמרת בדוגמניות. אם כבר מישהו רוצה לצמצם את המושג לשילוש הקדוש, הרי שהוא יורכב מהמעצבים שאחריהם מגיעים הצלמים ועמן הדוגמניות. וגם אז אנחנו נחטא למציאות הנוכחית, שכן בלי סלבס וסטייליסטים ומעצבי אביזרים וכו' וכו', האופנה לא יכולה להיות מה שהיא היום. עניינה פריסת ידי התמנון שלה לכל עבר, כדי שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנה – אפילו המתעלמים המכוונים (כפי שלימדה אותנו מריל סטריפ בדמותה של אנה ווינטור בסרט ה"שטן לובש פראדה". גם האת'ווי והסוודר הכחול שלה קשורים בשרשרת המזון של תעשיית האופנה. מה לעשות, ככה זה).
לכן, כש-another בחרו לקראת המהדורה הנוכחית בערב רב של משתתפים, וליתר דיוק 28 מעצבים ו-28 נשים שיש להם מקום בסיכום של העשור הנוכחי. כמובן שכל זאת מצדה של האופנה. בתוצאה הסופית, יש לנו 28 עיצובים שנשאבו מתוך הארכיבים של בתי האופנה הנבחרים, ו-28 נשים שביניהן גם לא דוגמניות.
מבין עשרת הצילומים שהועלו לרשת עד כה, נבחרו המשובחים/ות ביותר.



סטלה טנט באביב/קיץ 2007 של חוסיין שאלאיין


מגי צ'ונג בסתיו/חורף 2007 של ברברי פרורסום



לאבפוקס באביב/קיץ 2003 של ויקטור (&) רולף






סנטיגולד בסתיו/חורף 2006 של ויויאן ווסטווד



שרלוט גינצבורג באביב קיץ 2003 של בלנסיאגה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה