יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

שערוריה: המעצב העלה דוגמנית במידה 42

אם שבוע האופנה של ניו יורק ייזכר בעיקר בזכות המעצבת אנה סואי, שדרשה מהדוגמניות שלה לעלות למסלול עם חיוך, שבוע האופנה הלונדוני ייזכר ככל הנראה בזכות המעצב מארק פאסט. ספק רב אם מישהו היה מוכן להפתעה שהכין המעצב לבאי התצוגה שלו בלונדון, ביום שבת האחרון. מי שהתחבב על מעריציו בזכות שמלות הסריג הקצרות והצמודות שלו נאלץ להתמודד לאחרונה גם עם ביקורת בנוגע לעיצוביו. לטענת המבקרים, עיצוביו המינימליסטיים מעודדים את תרבות הרזון כיוון שהם מחמיאים רק לדוגמניות המסלול הכחושות שמציגות אותם.



בתגובה החליט פאסט להתעלם מהטאבו החזק ביותר של עולם האופנה בעשרים השנים האחרונות. בלי לצאת בהודעות מוקדמות לתקשורת, פתח המעצב את התצוגה עם הדוגמנית היילי, מסוכנות הדוגמניות 12+. במושגים של עולם האופנה היילי היא בחורה עצומת ממדים. במציאות, ממדובר באישה צעירה ותמירה במידה 42. היילי הייתה אחת משלוש דוגמניות בתצוגה שמידתן נעה על הטווח שבין 40 ל-44 ושהציגו את השמלות של פאסט לצד דוגמניות במידה שאליה רגיל עולם האופנה. התגובה הראשונה לאקט החתרני של פאסט הגיעה מצד הסטייליסטית שלו, שהתפטרה יום לפני התצוגה במחאה על השימוש בנשים "רגילות". התגובות האחרות היו טובות בהרבה וכללו סיקור תקשורתי ניכר של הסיפור הלוהט

להמשך קריאת הכתבה

http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3780285,00.html

תגובה 1:

  1. כל הכבוד!
    בעיני חשוב להציג גם דוגמניות במידה אמיתית בתצוגות אופנה, ולמרות שזה בהתחלה מוזר לראות בתצוגות בנות גדולות ממדים, ככל שיותר מעצבים יעשו את זה ככה זה יהפך למשהו בשיגרה ולא יראה מוזר.

    השבמחק