יום ראשון, 6 בספטמבר 2009

מה שמכתיב את הזמן



הטענה הבאה תישמע די מגוחכת, אבל האשמה לכך לא נטועה בי, כי אם בצורה שבה מצאנו לנכון לחוש את הזמן לאחרונה. אני אסביר: למרות הדיבורים החוזרים והנשנים על מותה של הטלוויזיה, הסדרות של השנים האחרונות מצטיינות בהפיכת הלך הרוח התקופתי לחלק אינהרנטי מהן. אולי אף להפך. כך קורה שהן נותרות כלואות בזמן השידור שלהן, הרבה יותר מבעבר, שכן
כעת אפשר תמיד להורידן ולהשאילן בזמן אמת.

מעבר לתזזיתיות של עולם האופנה, שמכתיב את עצמו כל כמה חודשים מחדש, כנראה שיש דבר אחד שהוא גרוע יותר מללבוש את הטרנד של העונה הקודמת בעונה הנוכחית, והוא לצפות בסדרה לאחר שכולם כבר צפו בה, ובהמשך לכך לצפות שכולם ייקחו חלק בשיחת הברזייה שלך. שיחה שהם ניהלו לפני כעשור.
סקס והעיר הגדולה, שהגיעה לסיומה ב- 2004, הכתירה בין היתר את מעצב הנעליים ג'ימי צ'ו בתור מי שלמענו כדאי לוותר על הדברים הבסיסים בחיים, כמו מזון ומגורים. לטובתו, ובעקבות הסרט שהשכיח מכולנו למה צפינו בסדרה הזו ביתר אדיקות, חברת h&m שכרה את שירותיו לעיצוב הקולקציה האקטואלית שעניינה מעצב להמונים. בלי שום קשר, ורק בגלל שצ'ו הוא הבסיס לפסקה הראשונה, התעוררה בי תחושת אי נוחות קלה השבוע, כשראיתי מודעות פרסומת של האחרון, ובה זוג נעליים נחשק ביותר.
הרגשתי כאילו אני נותנת לאפיל שאבד עליו כלח מקום בתוך זמן עמוס לעייפה. ברי שבמציאות אין שום בסיס לתחושתי. אדון צ'ו היה מעצב מצליח לפני ואחרי סקס והעיר הגדולה. זו רק אני, ששבויה עמוק בדרישה לאקטואליות, ולא באקטואליות כשלעצמה. להלן ראיה מספר אחת: הנעל שהיא למעשה מגפון רשת שעוטר ברצועות ניטים עדינות, והושם על עקב סטילטו, עם קריצתה הידועה של ה(פיפ)-טואו.



לצד היצירה הנפלאה הזו, ומבלי לברר את העניין מעבר לגבולות הכרומאטיים של הקמפיין הנוכחי, נראה שיש בסיס מסוים לתחושת אי-הנוחות שעורר בי צ'ו. ככלות הכל, יתר הזוגות שהוא החליט להציג לראווה, ביניהם: מגפי ירכיים ומגפי שוקיים - שניהם שחורים, ושתי נעלי עקב פתוחות, אחת קלאסית ואילו השנייה מתעטרת ברצועות מנומרות בסגול הם – a big-big no-no! גם הסנדל הנוסף, שחפתי הקרסוליים שלו ממשיכים את המגמה החביבה של העונה, לא מצליחים להשתלב בלוק הרוקיסטי של הקמפיין. אלא אם כן גרסאות מכוני כושר של אי אילו שירי רוק, מצליחות להעביר לכם את אותה התחושה. לי לא.


(ההסתייגות היחידה שלי, לטובתי כמובן, היא שבתוך סקס והעיר, הנעליים שלו נראו טוב יותר מאשר במציאות, ושלמעשה אני לא יכולה להתחיל למנות את הפריטים שנראו נפלא על מיס פארקר, וכנראה שרק עליה.

תגובה 1:

  1. מסכימה לגמרי בעניין האקטואליה (אנחנו נהיינו כולנו סאקרים של "הדבר הבא")
    לא מסכימה לגבי האפיל האבוד של ג'ימי צ'ו... אני הייתי מוכנה לשים עלי כל זוג שלו (אולי חוץ מהמגפיים, יש לי בעיה עם מגפיים) ואני אסתכן ואגיד שאני בטוחה שהם היו ניראות מהמם גם עלי :))
    ובלי שום קשר... את כותבת נפלא, אני לגמרי נהנית!

    השבמחק