יום שני, 19 באוקטובר 2009

זארה הישראלית




הקולקציות של קסארה (XSARA) נוצרות מתוך עולם האופנה, ועדיין עומדות מול אותה תעשייה כגוף זר. הסיבה לריחוק הזה אינה טמונה בדגמים או בגזרות, גם לא בבדים. למעשה, דווקא האחרונים הם אלה שיוצרים בעבור החברה הישראלית הזו את הקשר ההדוק למה שקורה כעת בעולם. הסיבה לזרוּת קשורה דווקא להלך הרוח, לעובדה שבקסארה מבקשים לייצר אופנה ותו לא. בקסארה לא מוסרים לידי העיתונאים דפי השראה, ולא משווקים את הקולקציה בתוך סיפור מסגרת. בדומה לחברות הבינלאומיות כמו זארה או מנגו, גם כאן הבגדים הם מה שיש, וההשראה נשאבת ישירות ממסלולי התצוגות של השמות הגדולים ביותר, אלה שרובנו לא נוכל אף פעם לקנות.


כשלעצמה, העובדה שהתצוגות הן דפי ההשראה המקוריים של חברת קסארה אינה מפתיעה. ההפתעה נעוצה בכך שבקסארה לא מתיימרים ליצור יש מאין. בעוד שחברות אופנה ישראליות רבות עמלות יום ולילה על טוויית סיפורים לצד טוויית הטקסטיל, הרי שכאן מבינים שאופנה יכולה להיות – רחמנא ליצלן – פשוט כיף. בהתאמה, רוב הקולקציה היא עיבוד של עיצובים שבדרך כלל לא נראים בחלונות הראווה המקומיים משום שרוב החברות בארץ טרם השכילו להבין שגם אנחנו רוצים ללבוש את הדגמים המוטרפים של המעצבים הגדולים. אי ההבנה הזו מובילה לעידון יתר של הבשורות האופנתיות שמגיעות אלינו מחו"ל. לעומת זאת, בקסארה ייעדו את הקולקציה לחובבות אופנה שרוצות ללבוש את כל מה שנכון עכשיו, ולאו דווקא לבצע קניות מחושבות. הלקוחה האידיאלית של קסארה לא חושבת על כך שהפריט שקנתה היום יאבד את הרלוונטיות שלו כבר בשבוע הבא.


להמשך הכתבה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3791702,00.html



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה