יום שני, 27 ביולי 2009

פולין זה לא כאן!

בלי עונה
Asia Wysoczynska

סצנות והייפס, כמו דברים נוספים, אינם נוצרים מעצמם. מישהו מחליט, באופן מודע או לא, שהוא מתעניין בתוצריה של מדינה מסוימת, ואז כולם מתחילים להתלחש סביבה ולתהות מה עוד יכול לצאת ממנה. כך מתחיל כיתות רגליים, או שיטוט אינטרנטי, שנושא את ארץ המוצא כשם תואר מחייב, בניסיון לעלות על הגל. כך ניתן להסביר את גל האמנות הסינית שהתרחש לפני כעשור, ואז את ההתעניינות הגוברת בכל מה שהוא פלסטיני איראני וכו'. העולם מחפש לעצמו מוקדי עניין, ואז כשהוא לא מוצא אותם, הוא יוצר אותם.





אביב קיץ 09
Maldoro




שבוע פולין שהתרחש לא מכבר בישראל הוא מקרה מבחן נהדר. המדינה המזרח אירופאית לא נמצאת בראשם של אנשי האופנה האמנות והקולנוע. אם בגלל מעט מדי חשיפה ואם בגלל שלא יצאה ממנה אמירה מעניינת מספיק. מבלי לעמוד על הסיבה הנכונה, שבוע פולין הפך לזמן מה את כל מה שהוא פולני לרלוונטי, מעניין ומסעיר. הסיבות לרוב נטויות בכסף שנשפך מצד המדינה, ומאפשר שיתופי פעולה שבהם כל אחד ואחד מוצא את הקשר הפולני שלו.




סתיו חורף 09-10
Ania Kuczynska













כעת, כביכול באיחור אופנתי פלוס, אנו נעשה את אותו הדבר. אין לי מקור מימון ואו תקווה להפוך את פולין לרלוונטית. עדיין, גם אני נופלת בקסם של מזרח אירופה, והסקרנות ממה שקורה שם, מובילה אותי למקורות כאלה ואחרים. למזלנו, כמובן שמעבר לסקרנות הטהורה שלי, ישנו גם כישרון, אך הוא מקבל במה גם בגלל שהוא לא מגיע מהשדרות המרכזיות.

סתיו חורף 09-10
Ania Kuczynska

מעבר לכך, ישנה רוח אחרת שנושאת את הקולקציות השונות. המיקום האיזוטרי של המעצב קובע גם עד כמה המעצב יהיה חלק מהלך הרוח העולמי, וגם עד כמה הוא יהיה רחוק ממנו. מה שבולט אצל שלושת המעצבים זה השילוב בין המבט המופנה החוצה, להכנסה הבלתי נמנעת של מה שלא לוקח חלק בעולמי (שהוא תמיד על תקן חיצוניות פנימית). ההצצה החלקית הזו, כמו גם העמידה על שלך לפרקים, מוציאה מהקולקציות השונות סוג של ילדותיות ונאיביות. במצב הנוכחי אין סיכוי ממשי להסתנוור מהפריטים השונים, אלא פשוט להינות מהם - הפעם, זה ממש בסדר.



























Asia Wysoczynska

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה